13.01.2009

Natural cu chimicale

Aseara mi-am facut cumparaturile dintr-un supermarket, si m-am asezat la coada, la raionul de mezeluri, in fata, o doamna bine imbracata, coafata, vopsita (blonda) se intinsese la vorba cu vanzatoarea, ca de ce nu ia dat mezel din cel cu eticheta verde, ca daca e mai bun?, ca la ea in frigider dupa 2 zile, mezelurile capata o crusta umeda si isi schimba culoarea, o pune pe aceasta sa-i citeasca etichetele, si nu o lasa sa-si faca treaba, desi luase deja produsul in cos. Am renuntat sa mai stau la coada, deoarece ca timp se depasise limita bunului simt si am plecat, dar am vrut sa-i spun cucoanei sa-si schimbe frigiderul, ca pe acela oricum il umpusem eu cu carne.
Ajuns acasa, la TeVe, o alta cucoana, de bine, ne explica cum europenii au inventat o eticheta, care pusa pe un produs inseamna ca, acela, e natural, si chipurile ca la noi se respecta chestia asta nu ca la asiatici unde desi scrie pe produs ca e natural, defapt nu este in totalitate natural, ci mai contine el ceva chimicale.
Buun, hai sa facem o experienta, luati un mar, taiati-l in doua si lasati-l asa o vreme (1-2 ore), veti observa ca si-a schimbat culoarea si nu mai e alb, interiorul, ci a capatat o tenta maronie, rosiatica si alte nuante, aceasta inseamna ca sa oxidat. Oxidarea este un proces chimic.
Deci un produs natural, marul in cazul de fata, a suferit deja un proces chimic, aparent fara interventia noastra, ci in mod natural, ori de aici si pana la extragerea sucului din mar, apoi la ambalare si pana ajunge el la mine ca produs finit, sub forma de suc, e cale multa si ma intreb cat de natural mai poate fi?
Nu poate, ar fi deja alterat, mort, daca nu ar contine alte elemente chimice care sa-i prelungeasca putin valabilitatea.
Deci chestia aia cu eticheta, de produs natural, e alta gogomanie, probabil cu menirea de a scumpi pretul unui produs, si mai ales in ziua de azi, cand nici macar rosiile din gradina ta nu mai sunt atat de naturale pe cat ai crede, ma intreb ce inseamna natural pentru ei europenii, daca printul Charles a descoperit produsele naturale, de gradina, abia acum cativa ani?

Niciun comentariu: